Kosmo! Sila tarik balik pernyataan anda..

Tuesday, March 16, 2010 at 12:01 AM

ok entry kali ini memang dengan penuh harapan.. bukan nak marah-marah.. isu kali ni berkenaan Kosmo menyiarkan 1 artikel mengenai 16 Program UniMAP tidak diiktiraf. Agak melampau pernyataan tersebut.. kalau 16 program belum diiktiraf kenapa kerajaan boleh lepas kan macam tuh jer? sebelum tulis sila kaji selidik wahai pengarang Kosmo.. jangan disebabkan penulisan anda.. anda disaman.. sia-sia jer.. ok.. untuk pengetahuan anda wahai pakcik dan makcik pengarang KOSMO terdapat sedikit program yang sedang dinilai.. bukan tidak diiktiraf.. berbeza sangat maksudnya.. kalau tak paham sila buka kamus..

kita sebagai pengarang sepatutnya menggunakan fakta dengan baik untuk tujuan kebaikan bukan untuk menjatuhkan orang lain.. kalau UniMAP tuh dah kotor namanya sape lagi nak masuk? cuba habaq kat den sikit..  walaupun aku bukan dari UniMAP tapi U tempat yang aku belajar sekarang nih merupakan salah 1 U yang menghasilkan engineer macam UniMAP juga.. adik beradik la kiranya.. orang kata cubit peha kanan.. peha kiri terasa juga.. ok.. cukup dulu..

aku harapkan sekarang nih.. eok pihak KOSMO membuat ulasan yang baru mengenai program yang ditawarkan oleh UniMAP.. sila bersihkan kembali nama baik UniMAP or aku harapkan pihak U saman jer pihak KOSMO nih..

ps: engineering dia punya penilaian memang ketat sikit.. sebab tuh lama.. so jangan nak memandai la.. benci aku dengan KOSMO nih!!!

26 comments

  1. bilis Says:

    1st

  2. e~car182 Says:

    nak fikir untung..
    macam tu la agaknyer..

  3. hanis Says:

    Kosmo suka berita kontroversi. Dasar surat khabar picisan. Tabloid. Cara nak tarik orang beli. Harga dah singgit tu dah ramai dah yang beli. Takkan tak cukup pembaca lagi kut? Hmm..

  4. Afnie Roslan Says:

    marah la plak panda ni...asik marah je

  5. sebab tuh aku tak suke kosmo..kadang2 nak caye berita dia pun pikir dua kali

  6. budakhitam Says:

    Saya tak baca paper pun sebab ni la..banyak auta dari fakta

  7. koru Says:

    betul2 budak itam!

  8. kulanz Says:

    memang dah biasa wartawan akhbar ni tulis sesuatu tanpa buat kajian.. dan kalau dah buat kesilapan macam ni, kenalah buat pembetulan..

  9. Makiko Saba Says:

    KOSMO tu kan memang tabloid..

    Pun begitu, bab2 serius begini seharusnya tidak disensasikan. Kita yang membaca kenalah pandai2 menilai berita mana yang betul dan tak betul ;)

  10. Azfarul Says:

    macam2 kosmo ni buat hal..

  11. Si Panda Says:

    @bilis: aku no 11 lak.. :p

  12. Si Panda Says:

    @e-car12:untung dengan cara salah! tak boleh dimaafkan..

  13. Si Panda Says:

    @hanis: diorang nih giler duit agaknya.. bukan giler reader macam kita.. hahaha

  14. Si Panda Says:

    @kak afnie: marah la.. adik beradik kena kutuk.. ishk3

  15. Si Panda Says:

    @EV: tapi ada berita best.. wakkaka.. adeh.. dihimpit oleh 2 benda -.-

  16. Si Panda Says:

    @budakhitam: yeah.. online is da best.. tapi kat U nih.. ada jer budak beli paper.. sebab tuh baca jugak.. hahaha

  17. Si Panda Says:

    @koru: betul betul betul :p

  18. Si Panda Says:

    @kulanz: sepatutnya tak boleh buat macam tuh bro.. tak elok untuk reader.. merosakkn institusi pendidikan namanya tuh..

  19. Si Panda Says:

    @makiko: benda serius memang tak boleh main hentam tulis jer.. jatuh nama UniMAP.. dah la status universiti.. apa nak jadi la..

  20. Si Panda Says:

    @azfarul: selagi dia tak kena saman.. selagi tuh dia tak kenal dunia..

  21. Md Nasir Says:

    salam.
    suka hati jer diaorang nie buat laporan.akbar taboid katakan..
    janji bleh jual paper..business

  22. Si Panda Says:

    @md nasir: itu la.. merosakkan nama baik U jer..

  23. she Says:

    kontroversi sungguh ayatnya

  24. Si Panda Says:

    @she: yeah.. memang pun.. sape yang baca tuh pun memang panas jer mata..

  25. RastaMat Says:

    aku tak suke bace paper sekarang ni..
    klu bace pon tang sukan je..
    yg laen2, selak2 je la...

  26. Anonymous Says:

    kosmo gila.

Powered by Blogger | Entries (RSS) | Comments (RSS) | Designed by SiPanda | XML Coded By SiPanda.com and CahayaBiru